تشویقی های محبوب سگ و گربه | بهترین تا محبوب ترین

تشویقی های محبوب سگ و گربه

تشویقی های محبوب سگ و گربه

تشویقی های محبوب سگ و گربه :به یاد دارید که چه‌قدر خوشحال می‌شدید اگر والدین‌تان به ازای هر کار خوبی که می‌کردید به شما پاداش می‌دادند؟! در واقع آن‌ها با این کار، شما را به انجام دوباره آن کار سوق می‌دادند، درست است؟ این همان تعریف یک تشویقی است.

با این فرق که سگ و گربه‌ها قاعدتا به پول اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها شیفته ستایش، غذا و یا ‌بازی هستند. بنابراین ابزار کار تشویقی برای رفتار مورد نظر، یک پاداش (خوراکی، ستایش، اسباب‌بازی و یا هر چیزی که سگ و گربه آن را پاداش حساب می‌کند) است.

اگر به تازگی تصمیم به آموزش سگ‌ یا گربه خود گرفته‌اید، ما به کمک شما آمده‌ایم.

این مطلب شامل تعاریف تشویقی سگ و گربه، دلایل استفاده از تشویقی، برخی از اشتباهات رایج در تشویقی دادن که افراد مرتکب می‌شوند و معرفی بهترین برندها و یک پیشنهاد فوق‌العاده‌ است!

تشویقی های محبوب سگ و گربه

اهمیت تشویقی سگ و گربه

هر بار که از تشویقی استفاده می‌کنید، مانند اضافه کردن پول به قلک رابطه شما و حیوان خانگی‌تان است، اما وقتی فقط با حرف زدن بدون هیچ تشویقی قصد آموزش دارید، در واقع این سرمایه را از بین می‌برید.

از آن‌جایی که پاداش باعث می‌شود سگ و گربه‌ها دست به تکرار رفتارشان بزنند، تشویقی یکی از قدرتمندترین ابزارهای شما برای شکل دادن یا تغییر رفتار حیوانات خانگی است.

پاداش دادن به سگ و یا گربه خود برای رفتار موردنظر، بسیار ساده به نظر می‌رسد و همین‌طور است! اما برای به ثمر نشستن این تکنیک، باید برخی از دستورالعمل‌های اساسی را دنبال کنید.

چرا و به چه اهدافی به حیوان خانگی خود تشویقی می‌دهیم؟

الان دیگر وقتش شده که بیاموزید چه چیزی این روش تربیت را این‌قدر محبوب کرده است؟ و تشویقی به چه منظورهایی صورت می‌گیرد؟!

  • کاهش استرس
  • ایجاد حس هیجان و شادی در سگ و گربه شما
  • کمک به سلامت دهان و دندان
  • تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن
  • تقویت رابطه دوستانه بین شما و دوست بازیگوش‌تان
  • تربیت و آموزش

غذا؛ بهترین تشویقی

تشویقی های محبوب سگ و گربه: ما نمی‌گوییم خوراکی تنها پاداشی است که می‌توان به عنوان تشویقی استفاده کرد، چرا که ممکن است مواقعی پیش بیاید که از بازی، نوازش یا ستایش استفاده کنید.

اما در اکثر مواقع برای آموزش سگ یا گربه، غذا ساده‌ترین و کارآمدترین راه تشویقی است و نه تنها ما بلکه دامپزشکان دریافته‌اند که غذا پاداش بهتری نسبت به نوازش یا ستایش است.

در واقع غذا بسیار بیشتر از این‌که به سگ و یا گربه خود بگویید: «تو چه بچه خوبی هستی!» در  آموزش او تاثیر زیادی دارد.

چه نوع غذای تشویقی برای حیوان خانگی من مناسب است؟

این سوالی است که بسیاری از والدین سگ‌ و گربه‌ها دارند و قطعاً ارزش پرسیدن دارد! پاسخ  بسته به اندازه، سن، وزن و سطح فعالیت سگ و یا گربه شما متفاوت خواهد بود.

قطعا بهترین فرد برای تعیین بهترین تشویقی، دامپزشک است.

مثلا نوع تشویقی برای یک گربه لاغر با یک گربه سنگین‌وزن تفاوت‌های فراوانی دارد. یا تشویقی یک سگ که از کمبود ویتامین و تغذیه‌ی نامناسب رنج می‌برد با یک سگ که خوب پذیرایی شده، از زمین‌ تا آسمان فرق می‌کند و چندین موارد مشابه گفته شده که باید حتما به آن‌ها توجه کنید…

اگر سگ یا گربه شما درگیر مشکلاتی مثل جرم یا پلاک دندان هستند، برای سلامتی دندان‌ها سعی کنید انتخاب‌تان تشویقی‌های جویدنی باشد.

تشویقی مناسب برای سگ ها

  1. تشویقی‌های بیسکویتی
  2. تشویقی‌های نرم
  3. تشویقی‌هایی به مانند استخوان جهت سلامت دندان‌ها
  4. تشویقی‌های جویدنی اعم از گوشت، استخوان و غضروف
  5. تشویقی‌های گیاهی و تشویقی‌های رژیمی

تشویقی مناسب برای گربه ها

  • بستنی گربه
  • تشویقی جویدنی
  • کنسرو‌ ماهی
  • غذای خشک

زمان مناسب برای دادن تشویقی به سگ و گربه

زمان طلایی برای آموزش سگ یا گربه شما، درست قبل از وعده‌های غذایی او است. در این زمان‌ها حیوانات خانگی بیش از هر وقت دیگری کشته‌مرده تشویقی هستند.

هنگام استفاده از تشویقی، زمان‌بندی صحیح ضروری است. پاداش باید بلافاصله (در عرض چند ثانیه) پس از رفتار مورد نظر رخ بدهد، در غیر این صورت حیوان خانگی شما ممکن است گیج شود و دلیل پاداش را اشتباه متوجه شود.

به طور مثال، اگر سگ و یا گربه شما بنشیند اما بعد از ایستادن به او تشویقی بدهید، به اشتباه احساس می‌کند که برای ایستادن جایزه دریافت کرده است.

تاثیر رفتار شما در تربیت حیوان خانگی

غذای تشویقی حیوان خانگی شما را فریب می‌دهد تا فکر کند اگرچه با انجام هر کار بد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد، اما با هر کار خوب پاداش خواهد گرفت.

به عبارت دیگر، این باعث می شود که سگ یا گربه شما روی رفتارهای خوب تمرکز کند و در نهایت دست به رفتارهای نامناسب نخواهد زد.

تا چقدر مجاز هستم از تشویقی برای سگ و یا گربه استفاده کنم؟

سخاوت‌مند باشید اما هیچ‌وقت در دادن تشویقی به سگ و گربه خود زیاده‌روی نکنید، چرا که نباید بیش از 10 درصد نیاز روزانه حیوان خانگی شما به غذا از طریق تشویقی تامین شود.

رعایت این نکته اگر چه در برابر چشمان مشتاق آن‌ها بسیار سخت است اما برای حفظ سلامتی‌شان ضروری است. زیاده‌روی در دادن غذای تشویقی موجب اضافه وزن سگ و یا گربه شما شده و سلامتی‌اش را به خطر می‌اندازد.

از چه سنی می‌توان به سگ و گربه تشویقی داد؟

به توله‌سگ‌ها و بچه‌گربه‌ها اغلب اوقات بعد از دو ماهگی می‌توانید تشویقی‌های نرم بدهید و همچنین باید سعی کنید که با امتحان چند تشویقی، طعم مورد علاقه آن‌ها را پیدا کنید.

بهترین برند های تشویقی سگ و گربه

هاپومیل؛ اولین و ارزان‌ترین

هاپومیل در تولید تشویقی طبیعی سگ و گربه جزو اولین‌ها محسوب می‌شود‌. تشویقی‌های این برند همگی با مواد باکیفیت و طبیعی ساخته شده‌اند و دم سگ و یا گربه شما را برای روزها تکان می‌دهند.

هاپومیل در تعیین قیمت هم دست‌و‌دل‌باز عمل کرده و خرید از این برند برای والدین حیوانات خانگی کاملا به‌صرفه است.

همچنین ویترین این شرکت نیز پر زرق‌و‌برق است و بیش از ۲۲۰ مدل تشویقی به سگ و یا گربه شما چشمک می‌زنند. به‌طور مثال از تشویقی‌های دنتال و تشویقی نرم گرفته تا تشویقی‌های طبیعی.

جیم کت؛ شناخته‌شده‌ترین

تشویقی جیم‌ کت موفق شده است لحظات جادویی را برای گربه‌های سراسر جهان رقم بزند. پس می‌توانید به این برند محبوب اعتماد کنید.

در حال حاضر جیم کت یکی از شناخته شده‌ترین برندها در زمینه تولید تشویقی‌های مخصوص گربه‌ محسوب می‌شود که ما دست به معرفی یکی از بهترین محصولات محبوب این شرکت زده‌ایم

تشویقی گربه تریکسی

برند تریکسی به خوبی می‌داند که غذاهای تشویقی برای سگ و یا گربه شما چه تاثیر به‌سزایی در تربیت آن‌ها دارد. این را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به شما نشان می‌دهد.

ویترین تریکسی با بسیاری از مزه‌های غیرمنتظره‌، که جگرگوشه شکموی شما دوست خواهد داشت، مکان بسیار خوبی برای جستجوی غذاهای تشویقی است.

ارائه بیش از 6000 محصول و صدالبته تولید و پخش در بیش از 80 کشور سبب شده تا برند تریکسی پرچم‌دار برند‌های محصولات حیوانات خانگی باشد.

برند اورلاندو

اگر به دنبال غذای تشویقی مناسب و سالم هستید، که در عین حال بودجه‌ی آن به جیب شما بخورد، می‌توانید غذای تشویقی اورلاندو را بررسی کنید. این برند به طور خاص برای تمرین و آموزش استفاده می‌شود.

اورلاندو یکی از زیرمجموعه‌های محبوب کمپانی معروف لیدل است. به طور کلی لیدل دو برند را پشتیبانی می‌کند؛ اورلاندو و کوشیدا. محصولات برند اورلاندو فقط برای سگ‌ها و برند کوشیدا برای گربه‌ها است.

همچنین شعار همیشگی و معروف این برند کیفیت بالا و قیمت پایین است.

تشویقی سگ جرهای

تشویقی‌های جرهای همگی با مواد باکیفیت ساخته شده‌اند. چه کسی عاشق شنیدن میوهای مشتاقانه و دم‌تکان‌ دادن‌های تشکرآمیز نیست؟ تشویقی‌های جرهای به شما این لحظات را تقدیم می‌کنند‌. پس با تشویقی‌های جرهای همین امروز شروع به لوس کردن سگ و یا گربه خود کنید!

بهداشت و کیفیت بالا، دو ویژگی مهم در تهیه‌ی تشویقی‌های جرهای هستند، تا سگ و گربه شما را راضی و خشنود نگه دارد.

مثلا اسنک با طعم تکه‌های مرغ می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای تشویق سگ پس از هرعمل قابل تقدیر  باشد. تشویقی‌های جرهای همچنین در مدل‌های مختلف و با بافت نرم، سفت و مغزدار عرضه می‌شود.

تشویقی سگ بنجی

اگر در راهروهای خرید تشویقی سگ و گربه‌ها کمی گشت زده باشید، قطعا در سبد خرید اکثر مشتریان، تشویقی‌های بنجی را دیده‌اید.

ویژگی بارز غذاهای تشویقی بنجی، ترکیبات فوق‌العاده ارزشمند این محصول است. همچنین تشویقی‌های سگ و گربه برند بنجی، روی هیچ نژاد و سنی را زمین نمی‌گذارد.

تشویقی‌های بنجی مملو از روغن نارگیل، مالت جو و پروبیوتیک است. بافت نرمی دارند و بدون پالم، نمک، زایلیتول است.

در ترکیبات آن شکرهای غنی‌شده با اسیدهای چرب و پروتئین وجود دارند که برای دردهای عضلانی و استخوانی به کمک حیوان خانگی شما می‌آید.

مواد موجود در این تشویقی دستگاه کلیوی و ادراری را در سگ‌های دیابتی بهبود می‌بخشد.

حال یکی از محصولات محبوب برند بنجی را به عنوان نمونه زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم.

سخن پایانی.

تشویقی های محبوب سگ و گربه: در پایان می‌توانیم این قول را به شما بدهیم که با اعمال توصیه‌هایی که در این مقاله آورده‌ایم، درخواهید یافت بر خلاف تصور رایج، حتی سرسخت‌ترین و سرکش‌ترین سگ‌ها و گربه‌ها را می‌توان از طریق انواع غذای تشویقی رام کرد.

همه‌ی محصولات سایت سانی‌مایا مطابق با استانداردهای غذای انسانی با طعم خوب و سالم تهیه شده است. اگر قصد خرید تشویقی برای حیوان خانگی خود دارید ما آماده همکاری و کمک به شما هستیم تا بهترین محصولات‌مان را با شما به اشتراک بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *