شرایط خروج حیوانات به خارج از کشور

شرایط خروج حیوانات به خارج از کشور : حیوانات خانگی برای بسیاری از افراد عضوی ناجزای از خانواده هستند و دوری و جدایی از آن‌ها برای آن‌ها سخت و غم‌انگیز است. به همین دلیل، کسانی که قصد مسافرت یا مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، معمولا تمایل دارند حیوان خانگی خود را همراه خود ببرند. اما آیا این کار آسان و ساده است؟ چه شرایط و قوانینی برای ارسال سگ و گربه به خارج از کشور وجود دارد؟ چه هزینه‌ای برای این کار باید پرداخت کرد؟ چه نکاتی برای رفاه و سلامت حیوان خانگی در حین سفر باید رعایت شود؟

چه شرایط و قوانینی برای ارسال سگ و گربه به خارج از کشور وجود دارد؟

تهیه ی قفس مناسب

  • ساخته شده از جنس پلاستيك يا فلز باشد
  • دارای درب قفل شو باشد
  • دارای سوراخ‌های تهویه مناسب باشد
  • دارای جای مناسب برای نصب ظروف آب و غذا باشد
  • دارای فضای کافی برای حرکت راحت حيوان باشد
  • قابلیت گذاشتن پد بهداشتی را دارا باشد

 

تهیه مدارک لازم

  • گواهی سلامت حیوان: این گواهی باید توسط دامپزشک مجاز صادر شده باشد و نشان دهد که حیوان شما سالم و بدون هیچ عفونت، بیماری یا آسیبی است. این گواهی باید حداکثر ۱۰ روز قبل از سفر تهیه شده باشد.
  • گواهی واکسیناسیون: این گواهی باید توسط دامپزشک مجاز صادر شده باشد و نشان دهد که حیوان شما تمام واکسن‌های لازم را دریافت کرده است. این واکسن‌ها معمولا شامل واکسن ضد عصبی، ضد کلستریدیوم، ضد سرخک، ضد هپاتیت، ضد لپتوسپیرا، ضد کنژانکتیویت و … هستند. این گواهی باید حداقل ۳۰ روز قبل از سفر تهیه شده باشد.
  • گواهی مالکیت حیوان: این گواهی باید توسط صاحب حیوان صادر شده باشد و نشان دهد که حیوان متعلق به شما است. این گواهی باید شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس، نام و نژاد حيوان، جنسيت، رنگ، علائم خاص، سن و وزن حيوان باشد. همچنین باید عکس روشن و با کيفيت از حيوان را هم به گواهي پيوست كنيد.
  • گذرنامه حيوان: این گذرنامه باید توسط سازمان دامپزشكي كشور صادر شده باشد و نشان دهد که حيوان شما مجوز خروج از كشور را دارد. برای درخواست این گذرنامه، شما باید مدارک قبلی را به سازمان دامپزشكي كشور ارائه دهید و هزینه مقرر را پرداخت کنید. این گذرنامه باید حدود ۵ روز قبل از سفر تهیه شده باشد.

 

رزرو بلیط هواپیما

برای ارسال سگ و گربه به خارج از کشور، شما باید بلیط هواپیمای خود را به همراه حيوان خود رزرو کنید. بسته به شرکت هواپيمایي و نژاد، سن و وزن حيوان، ممکن است شما بتوانید حيوان خود را در کابین یا در انبار هواپيما بفرستید. برای این منظور، شما باید با شرکت هواپيمایي تماس بگیرید و در مورد شرایط و هزینه‌های حمل حيوان خود اطلاعات کامل را دریافت کنید. همچنین باید مدارک حيوان خود را به شرکت هواپيمایي نشان دهید و تأییدیه حمل حيوان را دریافت کنید.

اماده سازی حیوان برای سفر

  • بستن مچ‌بند شناسایی: شما باید یک مچ‌بند شناسایی با نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس و مقصد خود را به گردن حيوان خود ببندید. این کار به احتمال گم شدن یا جابجایی حيوان خود را کاهش می‌دهد.
  • خوردن غذا و آب: شما باید حيوان خود را قبل از سفر به مقدار مناسب غذا و آب بدهید. اما نباید غذا و آب زیادی به آن بدهید، زیرا ممکن است باعث تهوع، استفراغ یا اسهال شود. همچنین باید قبل از سفر حيوان خود را به دستشویی ببرید.
  • تمیز کردن و نظافت: شما باید قبل از سفر حيوان خود را تمیز و نظافت کنید. این کار به جلوگیری از بوی بد، عفونت یا پشه‌زدگی حيوان خود کمک می‌کند. همچنین باید ناخن‌ها و موهای زائد حيوان خود را کوتاه کنید.
  • آرام کردن و تسکین: شما باید قبل از سفر حيوان خود را آرام و تسکین دهید. ممکن است حيوان شما از سفر با هواپيما ترس داشته باشد یا اضطراب پیدا کند. در این صورت، شما می‌توانید با صحبت کردن، نوازش کردن، بازی کردن یا دادن اسباب‌بازی مورد علاقه‌ش به آن کمک کنید
  • دارو یا عطر آروماتراپی مناسب را به حيوان خود بدهید. این کار به کاهش استرس، ترس و اضطراب حيوان خود کمک می‌کند. البته قبل از استفاده از هر گونه دارو یا عطر، حتما با دامپزشک مشورت کنید و مطمئن شوید که برای حيوان خود مناسب و بی‌خطر است.

چه نکاتی را هنگام فرستادن سگ و گربه با هواپیما باید رعایت کنیم؟

برای ارسال سگ و گربه به خارج از کشور، شما باید نکات ایمنی زیر را در حین سفر رعایت کنید:

  • برچسب‌گذاری قفس: شما باید بر روی قفس حيوان خود برچسب‌های مناسب را بچسبانید. این برچسب‌ها باید شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس و مقصد شما، نام و نژاد حيوان، جنسيت، رنگ، علائم خاص، سن و وزن حيوان، نام و تلفن دامپزشک، نوع غذا و آب و هر گونه هشدار یا توصیه‌ای در مورد حيوان باشد. همچنین باید عکس روشن و با کيفيت از حيوان را هم به برچسب پيوست كنيد.
  • قفل کردن قفس: شما باید قفس حيوان خود را به خوبی قفل کنید. این کار جلوگیری از باز شدن تصادفی یا عمدی قفس و فرار یا گم شدن حيوان خود را می‌کند.
  • تحویل دادن قفس به پرسنل هواپيما: شما باید قفس حيوان خود را به پرسنل هواپيما تحویل دهید. این پرسنل مسئول جابجایی و نگه‌داری قفس در طول سفر هستند. شما باید با آن‌ها مودبانه صحبت کنید و در مورد نحوه حمل و محل قرارگیری قفس اطلاعات کامل را درخواست کنید. همچنین باید تأییدیه تحویل قفس را دریافت کنید.
  • پیگیری وضعیت حيوان: شما باید در طول سفر و پس از رسیدن به مقصد، وضعیت حيوان خود را پیگیری کنید. شما می‌توانید با استفاده از شماره پرواز یا تأییدیه تحویل قفس، از پرسنل هواپيما یا فرودگاه درخواست کنید که به شما اطلاع دهند حيوان شما در کجا و چطور است. همچنین باید در اسرع وقت پس از رسیدن به مقصد، قفس حيوان خود را تحویل بگیرید و آن را بررسی کنید. اگر مشکلی در حيوان یا قفس وجود داشت، باید فورا از پرسنل هواپيما یا فرودگاه شکایت کنید و گزارش تهیه کنید.

هزینه ی ارسال سگ و گربه به خارج از کشور چقدر است؟

برای بردن سگ و گربه به خارج از کشور،هزینه هایی که شما پرداخت میکنید شامل هزینه ی حمل با هواپبما،هزینه ی تهیه ی قفس،هزینه ی تهیه ی مدارک می باشد.

دامپزشکی شبانه روزی سانی مایا واقع در نیاوران آماده خدمات رسانی و ارسال حیوانات به سراسر جهان با بهترین کیفیت و کم ترین هزینه می باشد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار کنید.

02122729352

09374651385

نتیجه گیری:

شرایط خروج حیوانات به خارج از کشور بستگی به عوامل مختلفی از جمله کشور مقصد،نوع نژاد و نوع گونه حیوان شما دارد،شما می توانید از راه های مختلفی اقدام به جابجایی حیوان از طریق کارگو و یا پت کابین نمائید.