آموزش نگهداری از گربه |برای گربه‌ی خودت بادیگارد باش!

نکات و توصیه‌های نگهداری از گربه | کلینیک دامپزشکی سانی مایا

گربه‌ها نسخه کوچکی از سگ‌ها نیستند!

هیچ‌چیز زیباتر از تماشای گربه‌ای نیست که در حال تعقیب یک تکه نور است. کمی دقت لازم است تا ببینید با استفاده از پنجه‌هایش طوری نور را ورز می‌دهد، که انگار در حال پختن نان است، یا کنجکاوانه از هر چیزی بالا می‌رود. یک سرچ ساده در اینترنت، میلیون‌ها ویدیو به ما نشان می‌دهد، که این گربه‌سانان چه‌قدر می‌توانند شایان ستایش و خنده‌دار باشند. اما اگر قصد دارید یک گربه یا بچه‌گربه را به فرزندی قبول کنید، این را بگوییم که وارد مرحله‌ جدی‌تری از علاقه‌ به گربه‌ها می‌شوید؛ بهترین راه برای نگهداری از دوست پشمالوی خود چیست؟

گربه‌ها نسخه کوچکی از سگ‌ها نیستند، آن‌ها می‌توانند همراهان خوبی برای بازی باشند، چرا که عاشق بازی هستند. در واقع چیزی بیشتر از حلقه‌زدن در دامان شما، آن‌ها را خوشحال نخواهد کرد.

آن‌ها همچنین بسیار مستقل هستند. راهنمای چند مرحله‌ای جهت مراقبت از گربه ما را دنبال کنید تا مطمئن شوید که عضو پشمالوی خانواده، شاد و سالم رشد خواهد کرد.

 

نکات و توصیه‌های نگهداری از گربه٬ کلینیک دامپزشکی سانی مایا نیاوران

انتخاب گربه مناسب

در وهله اول انتخاب گربه مناسب می‌تواند تصمیم مهمی باشد، چرا که گربه‌ها می‌توانند تا 20 سال زندگی کنند و این به معنای تعهدی بزرگ است. فرد باید تفاوت بین نگهداری یک گربه بالغ یا یک بچه‌گربه را بداند.

تصمیم بگیرید که آیا یک نژاد خاص را می‌خواهید یا نژاد برای شما آن‌چنان مهم نیست، می‌خواهید آن را در کجا نگهداری کنید؟ در فضای باز یا داخل خانه؟ آیا با سبک زندگی شما مطابقت دارد و مهم‌تر از همه، آیا توان نگهداری و مراقبت از گربه را دارید؟

در نگهداری از گربه باید چند نکته اساسی را درک کنید؛ تغذیه مناسب، محل نگهداری، ظرف خاک، نظافت، نگهداری، بازی و ورزش برای گربه شما برای داشتن زندگی طولانی و شاد بسیار مهم است.

همچنین گربه خود را حداقل ۳ ماه یک‌بار برای معاینه نزد دامپزشک ببرید. در این‌جا، به صفرتاصد نگهداری بهینه از گربه پرداخته‌ایم.

 

نکات نگهداری از گربه٬ پت شاپ سانی مایا٬ پت شاپ آنلاین٬ پت شاپ نیاوران

 

نگهداری از گربه مرحله 1: تهیه چک‌ لیست

قبل از این‌که گربه یا بچه‌گربه جدید خود را به خانه بیاورید؛ چیزهای زیادی برای خریدن وجود دارد! از چند روز قبل خرید وسایل حیاتی گربه را لیست کنید تا در “روز پا گذاشتن گربه به خانه” استرس نگهداری، شما را از پا نیندازد.

مطمئناً دوست ندارید پس از آوردن گربه به خانه وقتی گربه میومیو کنان به شما می‌گوید من گرسنه هستم به یاد بیاورید که غذایی برای او تهیه نکرده‌اید!

  1. غذای گربه با برند درجه یک ( خشک و مرطوب)
  2. ظرف غذا
  3. کاسه آب
  4. اسباب‌بازی‌
  5. خمیردندان و مسواک مخصوص گربه
  6. برس و شانه
  7. قلاده گربه ایمنی با برچسب شناسه
  8. اسکرچر گربه
  9. ظرف خاک گربه
  10. باکس حمل و نقل گربه
  11. تخت یا باکس گربه با پتو

بسیاری از محصولات دیگر و چیزهای سرگرم‌کننده مربوط به گربه‌ها وجود دارد، بنابراین اگر نمی‌خواهید در مورد مراقبت از گربه خود کم‌کاری کنید، بهتر است خود را به لیست ما محدود نکنید. البته که مطمئن هستیم شما تمام تلاش خود را خواهید کرد!

 

 

نگهداری از گربه مرحله 2: گربه نر یا ماده؟!

نمی‌تواند انتخاب سختی باشد، چرا که نگهداری گربۀ نر و ماده تفاوت زیادی ندارد! گربه نر به هنگام بلوغ بی‌دلیل حمله می‌کند و گربه ماده در زمان فَحْلی(فعالیت جنسی شدید) سر‌وصدای زیادی ایجاد می‌کنند. این قبیل مشکلات هم با عقیم کردن گربه‌ها برطرف می‌شود.

 

 

 

نگهداری از گربه مرحله ۳: بچه‌گربه یا گربه بالغ؟

بچه‌گربه‌ها بسیار وسوسه‌انگیز هستند، اما در مورد این‌که آیا می‌توانید با آن سطح انرژی هم‌پا باشید و آن سطح از مسئولیت را بر عهده بگیرید، با خودتان صادق باشید. هنوز دنیا مملو از گربه‌های بالغ دوست‌داشتنی است.

یک گربه بالغ قاعدتا از یک بچه‌گربه آرام‌تر و ساکت‌تر است، اما ممکن است از ابتدای زندگی‌اش مشکلات رفتاری داشته باشد. گربه‌های بالغ نیز ممکن است شرایط پزشکی داشته باشند، که باید زودتر از یک بچه‌گربه به آن‌ها رسیدگی کنید.

برای افراد مسن، گربه بالغ ممکن است گزینه وسوسه‌انگیزتری نسبت به بچه‌گربه باشد.

اغلب، سالمندان بیشتر به دنبال همراهی بدون دردسر هستند تا این‌که بخواهند انرژی زیادی جهت نگهداری یک بچه‌گربه و همراهی با او صرف کنند.

 

 

نکات نگهداری از گربه٬ نکات نگهداری بچه گربه

 

 

نگهداری از گربه مرحله 4: عقیم‌سازی

هیچ‌چیز برای گربه‌تان در درازمدت سودمندتر از عقیم کردن آن‌ها نیست. عقیم‌سازی علاوه بر کارکرد اصلی‌اش که بچه‌دار نشدن است، به سرطان سینه در گربه‌های ماده در سنین بالا ” نه ” می‌گوید. همچنین از سرو صداهای زیاد آن‌ها در قاعدگی‌شان نیز جلوگیری می‌کند.

گربه‌های نر در بلوغ با ادرارشان بعضی مناطق را علامت‌گذاری و قلمروی خود را تعیین می‌کنند. اگر می‌خواهید از دیدن شاش گربه در جای‌جای خانه کلافه نشوید، بهترین کار همین عقیم‌سازی است.

در گربه‌های عقیم‌شده باید سعی شود که از غذاها، کنسروها، سوپ‌ها و غذاهای مخصوص گربه‌های عقیم استفاده شود.

در مورد زمان عقیم کردن به‌خصوص بچه‌گربه‌ها اگر شک دارید، حتما از دامپزشک خود مشورت بگیرید. اما به‌طور کلی، دامپزشکان محدوده زمانی از 6 تا ۸ ماه را توصیه می‌کنند.

 

نکات نگهداری گربه٬نکات نگهداری بچه گربهغذای گربه با طعم بره غذای بچه گربه رفلکس غذای گربه رفلکس gourmet غذای گربه بالغ رفلکس غذای گربه جوسی کت رفلکس کیتن غذای خشک گربه رفلکس رنگی رفلکس مولتی کالر ۲ کیلویی کنسرو گربه گورمت مولتی ویتامین گربه winston cat ice cream بستنی گربه

 

 

نگهداری از گربه مرحله ۵: تغذیه

به حتم نظرات متناقض زیادی درباره شیوه تغذیه گربه خانگی شنیده‌اید! حتی شاید به گوش‌تان خورده باشد که می‌شود به گربه غذای گیاهی خوراند. اما برخلاف این شنیده‌ها، باید غذای گیاهی را به کل از سرتان بیرون کنید.

چرا که چرخ تغذیه گربه روی استفاده از گوشت می‌چرخد. گوشت بخش مهمی از رژیم غذایی گربه شما است.

گربه‌ها به برخی از مواد مغذی موجود در گوشت نیاز مطلق دارند و تمام حواس بویایی و چشایی‌ گربه‌ها با گوشتخوار بودن‌شان هماهنگ است .

تا جایی که امکان دارد به گربه خود غذای درجه یک گربه بدهید. اگر در مورد رژیم غذایی گربه‌تان نگرانی دارید با دامپزشک خود در این‌باره مشورت کنید تا مطمئن باشید گربه شما یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب را دریافت می‌کند.

رژیم غذایی گربه‌ها با کمبود برخی مواد مغذی می‌تواند حتی باعث بیماری‌هایی از جمله نابینایی شود. عواملی مانند سن، سطح فعالیت و سلامتی، مشخص می‌کند که یک گربه چه نوع و چه مقدار غذایی باید بخورد.

برای نگهداری گربه، رژیم غذایی زیر را در اولویت قرار دهید:

  • برای غذای خشک گربه‌تان، مشتری برند‌های معتبر شوید.
  • غذای خشک را بهتر است با کمی آب مخلوط کنید.
  • هر دو الی سه‌روز یک‌بار مجاز هستید، غذای کنسروی به گربه دهید.
  • ظرف آب تمیز و مناسب انتخاب کنید.

گربه‌ها موجودات وسواسی هستند. این امر درباره نوشیدن آب، شدیدتر هم می‌شود. اگر آب به مدت حتی یک روز در اتاق و راکد باشد، برای گربه شما، حکم آب کثیف را دارد. بنابراین به آن نگاه هم نخواهد انداخت.

پس بهتر است آب، تازگی‌اش را به رخ گربه بکشد و ظرف آب، از محل غذا خوردن گربه نیز دور باشد.

هشدار

اگر نشانه‌های رخوت، استفراغ، و یا روی برگرداندن از غذا، در گربه شما بیشتر از دو روز دیده شد، بی‌فوت وقت دامپزشک خود را در جریان بگذارید.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط: برای خریدغذای خشک گربه اینجا را کلیک کنید

 

 

خاک میو کتخاک مستر کت خاک گربه رستی کت خاک گربه خاک گربه کیوت کت خاک گربه معطر باکس خاک گربه ظرف خاک مسقف گربه ظرف خاک گربه ارزان سطل خاک گربه باکس دستشویی گربه ظرف خاک جورج

 

نگهداری از گربه مرحله ۶: ظرف خاک گربه

بعد از چند هفته گربه‌ها می‌توانند به سادگی از ظرف خاک استفاده کنند. انتخاب ظرف خاک مناسب گربه، تمیز کردن آن به طور مرتب کاملا حیاتی است، ضمنا حداقل هر 7 تا 10 روز یک‌بار باید باکس خاک تمیز و خاک تعویض شود.

همه گربه‌های داخل خانه بدون استثنا به یک ظرف خاک نیاز دارند، که باید در مکانی آرام و در دسترس قرار گیرد.

به‌خاطر داشته باشید که گربه‌ها از باکس خاک نامناسب و بدبو رو برمی‌گردانند و حتی شاید چند روزی هم قهر کنند. بنابراین حداقل روزی یک بار گلوله‌هایی که شکل گرفته را از جعبه خارج کنید.

اگر گربه شما از ظرف خاک دوری می‌کند، لطفا با دامپزشک خود مشورت کنید، چرا که گاهی اوقات امتناع از استفاده از ظرف خاک بر اساس یک وضعیت پزشکی است که نیاز به درمان دارد.

آیا بیش از یک ظرف خاک لازم است؟ شاید! یک قانون کلی وجود دارد که می‌گوید برای هر گربه در خانه خود یک ظرف خاک به اضافه یک ظرف خاک دیگر تهیه کنید. بنابراین، در حالت ایده‌آل، اگر دو گربه دارید، برای احتیاط هم شده، سه ظرف خاک باید داشته باشید.

بر خلاف عقیده عموم این‌که ظرف خاک را کجا می‌گذارید، خیلی مهم است. مطمئن شوید که در جایی است که گربه شما همیشه بتواند به آن دسترسی داشته باشد، و جایی است که او احساس راحتی و امنیت خواهد داشت.

هشدار

هنگام تمیز کردن جعبه خاک نباید از آمونیاک، دئودورانت یا عطر به‌ویژه لیمو استفاده کنید.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید ظرف خاک گربه مناسب اینجا را کلیک کنید

 

نکات نگهداری گربه٬ پت شاپ آنلاین تهران٬ پت شاپ سانی مایا نیاوران

 

 

نگهداری از گربه مرحله ۷: جا خواب گربه

به طور معمول گربه‌ها روزی ۱۶ ساعت می‌خوابند، تقریبا چیزی حدود دو برابر ما انسان‌ها خواب‌آلودترند. پس جای خواب آن‌ها، بخش مهمی از زندگی آن‌ها است. گربه‌ها جا خواب گرم و نرم و پاکیزه را بیشتر می‌پسندند.

اگر می‌خواهید گربه‌ شما شاد و سرحال باشد و گربه‌های بداخلاق و عبوس حوصله‌تان را سر می‌برند، پس بهتر است  برای تهیه یک جا خواب مناسب برای گربه‌تان، آستین‌ها را بالا بزنید.

این مکان خواب برای گربه شما باید گرم و نرم باشد و معمول این است که با روزنامه آن را بپوشانید. دقت کنید حتما در مکان مناسبی از خانه قرار گرفته باشد تا گربه احساس دوری از اعضا نکند و بداخلاق نشود. این مکان را سعی کنید همیشه پاکیزه نگه‌ دارید.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید جای خواب گربه اینجا را کلیک کنید

 

نکات نگهداری بچه گربه٬باکس حیواناتباکس گربه

 

نگهداری از گربه مرحله ۸: جابه‌جایی گربه

برای جابه‌جایی گربه‌تان منطقی این است که باکس مخصوص حیوانات داشته باشید. این باکس‌ها را می‌توان از پت‌شاپ‌ها و حتی کلینیک‌ها خریداری کرد.

سعی نکنید برای بیرون بردن گربه از خانه او را در بغل بگیرید، زیرا هر چه‌قدر هم که حیوان شما آرام باشد، باز هم در شرایط جدید ممکن است، هیجان‌زده یا وحشت‌زده شود؛ بنابراین در این مواقع عکس‌العمل‌های او نمی‌تواند قابل پیش‌بینی باشد. پس از حامل گربه در ماشین استفاده کنید.

آیا گربه شما نیاز به مراجعه به دامپزشک دارد؟ یا او را با خود به تعطیلات می‌برید؟ بنابراین همیشه گربه خود را با یک حامل مناسب حیوانات خانگی در ماشین‌تان حمل کنید.

 

 

 

نگهداری از گربه مرحله ۹: ناخن کشیدن

ناخن‌کشیدن یا خراشیدن یک رفتار طبیعی و ذاتی، سالم و مهم برای گربه‌ها به شمار می‌رود. در خانه‌های ما این رفتار سالم کمی مخاطره‌آمیز به نظر می‌آید، چرا که می‌تواند برای اساسیه منزل هزینه بتراشد.

همین مسئله ناخن کشیدن روی سطح مناسب مانند فرش یا مقوا، نه تنها به حذف لایه‌های قدیمی از چنگال گربه شما، کمک شایانی می‌کند، بلکه به جلوگیری از آسیب به مبلمان شما نیز کمک می‌کند و همچنین گربه شما را یاری می‌دهد تا عضلات خود را کشیده و پنجه‌های خود را در بهترین حالت نگه دارد.

اگرچه ممکن است این پروسه انتخاب اسکرچر و معرفی‌اش به گربه‌ ملوستان  مدتی طول بکشد، اما ارزش تلاش را دارد. وقتی نتیجه را ببینید متوجه خواهید شد، که گربه شما (و کاناپه شما) از شما تشکر خواهند کرد!

خب! سوال این‌که اسکرچر چیست؟

اسکرچر گربه یکی از وسیله‌های لازم برای گربه خانگی است؛ درجه اهمیت آن‌ها، می‌تواند شبیه به باکس خاک باشد. زیرا گربه‌ها عادت دارند ناخن خود را روی درخت یا اجسام کشیده و یا به عبارتی با این کار قلمرو خود را مشخص کنند.

تهیه یک اسکرچر خوب برای گربه‌ شما که حداقل ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد، جز ضروریات نگهداری از گربه است. اسکرچر باید آن‌قدری مستحکم باشد که در هنگام استفاده تکان نخورد و سطح آن نیز پوششی سخت داشته باشد.

دوستان پشمالو شما اغلب پس از بیدار شدن از چرت، زمانی که روی چیزی تمرکز می‌کنند، یا زمانی که هیجان‌زده می‌شوند، به مانند زمانی که به آن‌ها غذا می‌دهید، ناخن می‌کشند.

بنابراین، اسکرچر را در مکانی در دسترس قرار دهید که احتمالاً در هنگام وقوع این موارد از آن استفاده می‌کنند، مانند کنار محل چرت‌زدن مورد علاقه‌شان یا بغل گوش آشپزخانه.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید اسکرچر گربه اینجا را کلیک کنید

نکات نگهداری گربه٬لوازم بهداشتی گربه٬ برس گربه٬ شانه گربه٬ شامپو گربه٬ حمام گربه٬ گربه شور٬ قطره ضد کک و کنه گربه

 

 

نگهداری از گربه مرحله ۱۰: استحمام گربه

موضوع حمام کردن وقتی به گربه‌ها می‌رسد کمی دشوار و پیچیده می‌شود. چرا که گربه‌سانان ذاتاً از آب ترس و نفرت دارند.

بنابراین، خواهید دید وقتی قرار است به حمام بروند، عکس‌العمل‌های عصبی و دفاعی گا‌هاً خیلی شدید از خود بروز می‌دهند. البته در این بین، تعداد معدودی از گربه‌ها نیز ممکن است این حس انزجار را نسبت به حمام کردن نداشته باشند و در آرامش کامل این فرآیند را سپری کنند.

مراقب بچه‌گربه‌ها باشید.

ترجیح این است که از حمام کردن بچه‌گربه بپرهیزید. زیرا بچه گربه‌ها سیستم دفاعی ضعیفی دارند و احتمال دارد به سرعت سرما بخورند. از سوی دیگر، در هنگام حمام کردن، اگر آب وارد ریه بچه‌گربه شود، احتمال به خطر افتادن جانش وجود دارد.

اما اگر به هر دلیلی ( دلیل قانع کننده‌ای مثل قارچ ) تصمیم به حمام کردن بچه‌گربه دارید، قبل از این‌که بچه‌گربه خود را به حمام ببرید، اطلاعات لازم درباره نحوه حمام کردن گربه‌ها را به دست آورید.

ناگفته نماند که بچه‌گربه‌تان را تا قبل از یک ماهگی به هیچ عنوان حمام نکنید. بعد از این دوره سنی نیز، دقت شود که طول مدت حمام او بسیار کوتاه باشد و به خودتان قول دهید که ابدا، آب وارد دهان او نخواهد شد.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید شامپو گربه اینجا را کلیک کنید

 

 

سلامت پوست‌گربه٬ مو گربه٬ ریزش مو گربه

 

 

نگهداری از گربه مرحله۱۱: سلامت پوست‌ و مو

پیش‌تر اشاره کردیم که گربه‌ها جزو حیوانات تمیز و وسواسی محسوب می‌شوند که با لیس زدن سطح بدن‌شان خود را تمیز می‌کنند و بزاق دهان‌شان میکروب‌ها را از بین می‌برد.

اگر علاقه به نگهداری از گربه دارید، بهتر است بدانید که گربه‌ها حداکثر سالی یک الی دوبار را باید استحمام کنند، آن‌ها در طول روز چندین‌بار خود را تمیز می‌کنند.

گوش گربه‌ها یکی از اندام‌های حساس آن‌ها است که هنگام حمام کردن باید تلاش کنید که آب واردشان نشود.

در کل باید به سلامت پوست و موی آن‌ها توجه ویژه کرد. گربه‌هایی که موی بلند دارند، مثل نژاد پرشین لازم است که روزی دو مرتبه موهای‌شان، شانه شود. در صورت پشت‌گوش‌انداختن رسیدگی موهای گربه گره می‌خورد و باعث رشد قارچ و عفونت پوستی خواهد شد. نژادهای دیگر گربه از قبیل اسکاتیش‌فولد دو روز یک‌بار باید برس زده شوند.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید مکمل پوست و مو گربه اینجا را کلیک کنید

 

 

نکات نگهداری گربه٬ سرپرستی گربه٬ وسایل ارزان گربه٬ باکس ارزان گربه٬ درخت گربه ارزان

 

 

نگهداری از گربه مرحله 12: خانه امن

به طور طبیعی، گربه‌ها بسیار کنجکاو و فضول تشریف دارند. لذا خانه یا آپارتمان شما باید برای گربه جدید امن باشد. در نتیجه؛ قبل از آوردن گربه جدید شرایط را بررسی و محیا کنید. مطمئن شوید که در خانه‌تان هیچ چیزی وجود ندارد که به گربه شما آسیب برساند.

این موارد شامل: گیاهان سمی (به عنوان مثال: گربه‌ها نسبت به نیلوفرهای عید پاک، زنبق دره و نرگس تا رودودندرون و ادریسی حساس هستند)

هرگز بدون مشورت با دامپزشک، خودجوش به گربه خود دارو نخورانید. داروهای ضد التهابی پرمصرف مانند آسپرین و ایبوپروفن و همچنین مسکن‌هایی به مانند استامینوفن (تیلنول) برای گربه‌ها بسیار سمی هستند.

وسایل برقی، کیسه‌های پلاستیکی، کیسه خرید، سیم، روبان، پاک‌‌کننده‌های شیمیایی و همچنین ریسمان و نخ، سیم‌های برق آویزان و بالقوه خطرناک را بررسی و رفع خطر کنید.

گربه‌ها می‌توانند مسموم شوند، آن‌ها جذب چیزهایی با بوی شیرین می‌شوند. داروها، لوازم آرایش، کرم‌ها، لوسیون‌ها و سایر موارد را در ظروف دربسته قرار دهید.

در ضمن نگهداری بچه گربه‌ها به دلیل بازیگوشی و کنجکاوی بیشتر سخت‌تر است اما با بزرگ شدن گربه و کاهش جستجو و یادگیری، این‌کار آسان‌تر می‌شود.

 

نگهداری بچه گربه٬ اسباب گربه٬ بازی گربه

 

 

نگهداری از گربه مرحله 13: بازی و ورزش

ورزش منظم بخش مهمی از مراقبت از گربه است. گربه شما نیاز به تعامل روزانه با شما دارد تا هم از نظر عاطفی شاد و هم از نظر جسمی مناسب باشد.

نژادهای گوناگون گربه، فعالیت و نیاز به بازی متفاوتی را می‌طلبند. برخی گربه‌ها بیشتر به بازی‌های فیزیکی علاقه‌مندند و بعضی بازی‌های فکری را ترجیح می‌دهند. قبل از خرید اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت، سعی کنید با وسایل ساده در خانه با کمی خلاقیت، بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده بسازید.

انجام ورزش روزانه گربه به کاهش خطر بیماری‌ها و به حداقل رساندن صورت حساب های دامپزشکی کمک می‌کند.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید اسباب بازی گربه اینجا را کلیک کنید.

برس گربه٬ ریزش گربه٬ درمان ریزش گربه٬

 

 

نگهداری از گربه مرحله 14: برس زدن

ممکن است فکر کنید چون به نظر می‌رسد گربه‌ها خودشان را تمیز و مرتب می‌کنند، دیگر از برس زدن آن‌ها معاف هستید. اما باید گربه‌های مو بلند را چندین بار در هفته و گربه‌های مو کوتاه را هر هفته برس بزنید.

این به کاهش ریزش موی‌شان در خانه کمک می‌کند و همچنین کمک می‌کند تا از گلوله های مو جلوگیری کند. اغلب این موها توسط گربه خورده می‌شوند، که این می‌تواند شما را حسابی به دردسر بیندازد.

برای گربه‌هایی که تمایل به ریزش دارند (به خصوص گربه‌های مو بلند)، از شانه‌ای استفاده کنید که رشته‌های فلزی ظریفی دارد. این به عمق لایه زیرین نفوذ می‌کند و ریزش را از بین می‌برد.

پیشنهاد خرید محصول مرتبط:برای خرید برس و شانه و گربه باز کن گربه اینجا را کلیک کنید.

 

دکتر مهدی حسن زاده٬ موسس کلینیک دامپزشکی سانی مایا (مژده نیاوران)

 

نگهداری از گربه مرحله 15: ملاقات با دامپزشک

با این که گربه‌ها حیوانات تمیزی محسوب می‌شوند و ما نیز بر تمیز نگه‌داشتن و نگهداری آن‌ها تاکید می‌کنیم، با این حال باز احتمال دارد گربه شما به بیماری‌های انگلی و یا روده‌ای دچار شوند، پس توصیه می‌کنیم تا برای جلوگیری از این اتفاق گربه‌ها مرتب و طبق برنامه برای معاینه پیش دامپزشک ویزیت شوند.

این ملاقات‌ها با دامپزشک، سلامتی و شادی گربه شما را پایه‌ریزی می‌کند.

سانی مایا شریک شما برای نگهداری کامل از گربه‌تان هستیم. (کلینیک دامپزشکی در نیاوران)

شاید به نظر می‌رسد برای نگهداری از گربه  موارد زیادی را باید رعایت کنید، اما نگران نباشید. نگهداری از گربه‌تان در کم‌ترین زمان به یک برنامه روتین تبدیل خواهد شد، بنابراین با کمی صبر به آسانی گربه شما زندگی طولانی، سالم و شادی را خواهد داشت.

با نکاتی که کارشناسان ما در صدد تهیه آن برآمدند و همچنین با کمک از محصولات مجموعه ما، یعنی سانی‌مایا؛ روند دشوار نگهداری از گربه‌تان را تبدیل به یک عمل شیرین و لذت‌بخش کنید.

سخن پایانی

به گربه خود عشق زیادی بدهید، چرا که گربه‌ها به ما عشق زیادی می‌دهند و لیاقت این را دارند که مورد محبت قرار گیرند. آن‌ها مخلوقات اجتماعی هستند که دوست دارند احساس کنند به آن‌ها اهمیت داده می‌شود و عضوی بزرگ در خانواده شما هستند.

در واقع درست است؛ گربه شما بخش بزرگی از خانواده شماست. شما باید تمام تلاش خود را کنید تا آن‌ها را سالم نگه دارید و در همه‌ بخش‌هایی که پیش‌تر اشاره شد، به خوبی از گربه‌های‌تان نگهداری کنید.

One thought on “آموزش نگهداری از گربه |برای گربه‌ی خودت بادیگارد باش!

  1. اشتراک ها: خاک گربه چیست؟معرفی انواع خاک گربه|قیمت+مشخصات - پت شاپ آنلاین سانی‌ مایا

  2. اشتراک ها: گربه ها چقدر عمر میکنند؟ راه های افزایش طول عمر گربه [مشخصات کلیه نژاد ها]

  3. اشتراک ها: ظرف خاک گربه را کجا بذارم؟ بهترین مکان برای گذاشتن ظرف خاک [10نکته که باید رعایت کنیم]

  4. اشتراک ها: بهترین نژاد گربه برای نگهداری در خانه کدام است؟ - پت شاپ آنلاین سانی‌ مایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *