میکروچیپ چیست؟ | What is a microchip?

میکروچیپ چیست؟ میکروچیپ در بدن حیوانات چگونه کاشته می شود

میکروچیپ چیست؟

میکروچیپ چیست؟ میکروچیپ حیوانات، که به عنوان ریزتراشه نیز شناخته می‌شود، یک تراشه کوچک الکترونیکی است که در یک شیشه استوانه‌ای محصور شده و تقریباً به اندازه یک دانه برنج است. این تراشه حاوی یک شماره شناسایی منحصر به فرد است که به وسیله سرنگ‌های مخصوص به بافت زیر پوست حیوانات تزریق می‌شود.

طبق گفته سایت avma میکروچیپ با استفاده از سوزن زیر پوست تزریق می شود.

چرا میکروچیپ به حیوانات خانگی تزریق می‌شود؟

تزریق میکروچیپ به حیوانات خانگی یک روش معمول و غیرتهاجمی برای شناسایی آن‌ها است. این روش به صاحبان حیوانات کمک می‌کند تا در صورت گم شدن حیوان، احتمال بازگشت آن به خانه را افزایش دهند. مطالعات نشان داده‌اند که سگ‌های میکروچیپ شده در 52.2٪ مواقع به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند، در حالی که این رقم برای سگ‌های بدون میکروچیپ تنها 21.9٪ است.یکی دیگر از موراد استفاده از این ریز تراشه برای بردن سگ به خارج از کشور است.

میکروچیپ چگونه کار می کند؟

میکروچیپ‌ها خود باتری ندارند و به وسیله یک اسکنر که از روی بدن حیوان عبور داده می‌شود، فعال می‌شوند. امواج رادیویی منتشر شده توسط اسکنر تراشه را فعال کرده و تراشه شماره شناسایی را به اسکنر ارسال می‌کند تا آن را روی نمایشگر نشان دهد.

آیا میکروچیپ‌ها GPS دارند؟

خیر، میکروچیپ‌هایی که در حال حاضر در حیوانات خانگی استفاده می‌شوند، فقط دارای شماره شناسایی هستند و نمی‌توانند به عنوان یک دستگاه GPS عمل کنند.

نحوه نگهداری از میکروچیپ

پس از تزریق میکروچیپ، نیازی به نگهداری خاصی نیست. تنها اطلاعاتی که در مورد صاحب حیوان در پایگاه داده وجود دارد، اطلاعاتی است که هنگام ثبت تراشه یا به‌روزرسانی اطلاعات ثبت می‌شود. حفاظت‌هایی وجود دارد که افراد بیرون از بانک داده‌ها نمی‌توانند به مطالب دسترسی داشته باشند و هویت مالک را جستجو کنند.

سخن پایانی

میکروچیپ تراشه ای است که توسط دامپزشک و در بدن حیوانات خانگی به خاطر مسائل گوناگونی کاشته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *